...

Bewegingsketen

Wanneer een beperking of blokkade in gewrichten of spieren ontstaat, dan moeten andere gewrichten en spieren deze beperking compenseren om lichamelijk te kunnen blijven functioneren. Door die compensatie kunnen blessures ontstaan. Fysio Eray kijkt daarom naar de hele lichamelijke bewegingsketen.

Stel hier uw vraag

Analyse van de bewegingsketen

Het verhelpen van pijnklachten en laten herstellen van spieren en gewrichten ligt niet altijd in het behandelen van het overbelaste gebied. Dit noemen we een ketenprobleem.

Zo kan het zijn dat u na het behandelen van een knie-blessure, geen knie-pijn meer heeft. Maar er kan wel een bewegingsbeperking aanwezig blijven, die door de enkels, heup en rug wordt gecompenseerd, waardoor klachten kunnen ontstaan.

Fysio Eray
    Bekkenfysiotherapie.jpg

Behandelen van de bewegingsketen

Om pijnklachten en blessures duurzaam te behandelen, zorgen we ervoor dat u niet meer hoeft te compenseren. Naast symptomen behandelen, moeten we dus vooral de oorzaak vinden.

Tijdens het eerste consult bespreken wij uw klacht en nemen wij uw bewegingsgewoonten door. Zo ontstaat een goed beeld van de oorzaak en kunnen wij gericht behandelen.

Fysio Eray Team

Gerichte fysiotherapie bij een gescheurde schouderpees

Wat een gescheurde schouderpees precies is en hoe fysiotherapie daarbij kan helpen, leest u in onderstaand artikel. Hoe sneller u in actie komt, hoe groter de kans op een goed herstel.

Hoe kunnen wij helpen bij een bewegingsbeperking van de schouder?

Een beperking in de beweeglijkheid van de schouder kan een flinke invloed hebben op het vermogen om dagelijkse activiteiten uit te voeren. Bewegingsbeperkingen van de schouder hebben daarom een directe invloed op de kwaliteit van uw leven.

Hoe kan fysiotherapie helpen bij artrose in de schouder?

Artrose is een vervelende aandoening die gepaard gaat met pijn en verminderde mobiliteit. Vaak wordt artrose geassocieerd met gewrichten van de knieën, heupen en polsen.

Onze zorg bij een schouderluxatie (schouder uit de kom)

De schouder is een complex gewricht dat veel bewegingen mogelijk maakt. Het gewricht is hierdoor cruciaal in het goed uitvoeren van dagelijkse taken. Het ook een gewricht dat gevoelig is voor blessures.

Zorg van de fysio bij artritis in de knie

Artritis kan ook ontstaan wanneer er door trauma of letsel sprake is van gewricht schade wat het risico op posttraumatische artritis kan vergroten. Maar de oorzaak kan ook liggen door bacteriële of virale infecties die het gewricht binnendringen.

Wij willen u helpen bij klachten door ischias

Heeft u last van ischias? Dat kan erg pijnlijk zijn en een ischias kan in sommige gevallen zelfs leiden tot serieuze beperkingen in het dagelijks leven. Daarom wilt u begrijpelijkerwijs vast graag van uw klachten af.

Hulp van de fysio bij pijn aan de buitenkant van de knie

Pijn aan de buitenkant van de knie is een veelvoorkomende klacht, welke erg veel invloed kan hebben op het dagelijkse leven. De pijn kan verschillende oorzaken hebben.

Fysiotherapie kan een groot verschil maken bij rugklachten door artrose

Bij artrose in de rug is het laagje kraakbeen aan het slijten, wat betekent dat het dunner, zachter en brokkeliger wordt. Hierdoor kan de tussenwervelschijf minder goed functioneren.

Wij staan voor u klaar wanneer u last heeft van klachten door scheenbeenvliesontsteking

Bij het sporten wordt uw lichaam stevig belast. De spieren, banden en gewrichten krijgen flinke krachten te verduren en moeten veel druk kunnen weerstaan.

Hoe kan een fysiotherapeut helpen bij een knie luxatie (knie uit de kom)?

De knieschijf glijdt bij het bewegen van de knie, via een gootje van uw bovenbeen. Aan beide zijden van de knieschijf zitten banden die zorgen voor stabiliteit van de knie.