Fasciatherapie

Aanpak op bindweefsel.

Stel hier uw vraag

Fascia houdt alles op zijn plek

Fascia is een soort vlies dat over de spieren, botten en banden heen zit en alles op zijn plek houdt als een soort “wetsuit”. Daarom is het goed om te begrijpen dat alles met elkaar in verbinding staat.

Om die reden onderzoek ik altijd het grotere plaatje in plaats van alleen in te zoomen op het gebied waar de klachten zich uiten.

Fysio Eray

Spiercontracties en verklevingen opsporen

Middels “Fasciatherapie” spoor ik spiercontracties (triggerpoints) en verklevingen in het bindweefsel op. Door deze te behandelen zullen de belemmeringen verdwijnen en zal de pijn afnemen.

Hierbij geef ik meestal nog adviezen en informatie mee om het zelf ook los te kunnen houden, zodat u weer pijnvrij kunt en blijft bewegen.

Fysio Eray

Waarom kiezen voor Fysio Eray?

Waar veel fysiotherapeuten alleen naar de pijnplek kijken en die behandelen, kijken wij juist naar het gehele lichaam. Alles staat namelijk in verbinding met elkaar. Als de pijn in de schouder zit, kan het zijn dat de oorzaak in de rug zit en andersom.

Wij behandelen daarom niet alleen de desbetreffende pijnlijke plek, maar zorgen er ook samen met u voor dat de pijn niet meer terugkomt. We weten dat dit meer tijd kost dan ‘traditionele’ fysiotherapie. Maar dat is wel waar wij voor staan. U beter maken en houden. Dit is wat ons kenmerkt.

• Hoogwaardige kwaliteit
    • Contracten met alle zorgverzekeraars